tisdag 5 februari 2008

Mobbning




Det är dags att ta ett steg fram och berätta om mobbning. Jag ser mobbning överallt omkring mig. Jag ser det inom familjen, mellan mina vänner, på arbetsplatsen. Överallt. You name it!

Jag ser också hur de drabbade lider. Jag kan också berätta att mobbning handlar inte som IBLAND MEDIA VILL ANTYDA, att det handlar om ngn som är annorlunda, någon som är "tönt" som amerikanska filmer vill också påpeka.

Snygga och framgångsrika personer blir också mobbade. För vad? Ja precis, för sin framgång.

Så att i dagens värld, alla kan bli mobbade. Du kan bli mobbad för att du är snygg, du kan bli mobbad för att du är ful, du kan bli mobbad för att du rik, du kan bli mobbad för att du är fattig, du kan bli mobbad för allt.....

Kanske fungerar vi människor på ett sånt sätt eller så har vi inte lärt oss gränser, respekt, integritet?

Kanske har vi inte lärt oss: SUNDA VÄRDERINGAR OCH SUNDA TANKAR.

Inga kommentarer: